Z učenci petega razreda smo sodelovali na natečaju TRAJNOSTNA ENERGIJA 018: »Naša obljuba za lepši svet«. Osvojili smo odlično drugo mesto in si s tem prislužili namenska sredstva v višini 500 evrov.

Pri pouku gospodinjstva smo se pogovarjali o varčevanju in iskali možnosti znižanja odhodkov, oziroma stroškov v domačem gospodinjstvu. Učenci so za domačo nalogo raziskali, kako doma že varčujejo in kako lahko pripomorejo k še nižji porabi pitne vode in električne energije. Oblikovali smo našo obljubo, ki je bila prvi korak za sodelovanje v natečaju:

Obljubimo, da bomo varčevali s pitno vodo, ugašali luči, ko jih ne bomo potrebovali, porabili manj papirnatih brisač in prispevali k manjši porabi električne energije v šoli in doma.

Z našo obljubo bomo »okužili« vse učence in delavce naše šole in družinske člane.

V drugem koraku smo morali izpolniti dano obljubo in jo podpreti z dokazi.

Ugotovili smo, da prav v vsakem gospodinjstvu že velja kakšno pravilo, ki vsakega člana vzpodbuja k varčevanju vode in elektrike:

  • ugašanje nepotrebnih luči,
  • dvotarifni števec in uporaba večjih porabnikov ponoči in čez vikend (pranje in sušenje perila, likanje, pomivanje posode…),
  • tuširanje namesto namakanja v kadi,
  • zapiranje vode med miljenjem rok in umivanjem zob…

Enotni pa smo si bili v tem, da smo kljub temu lahko še bolj varčni:

  • izklapljanje elektronskih naprav iz električnega omrežja, ko niso v uporabi (TV, računalniki, polnilci naprav…),
  • sušenje perila na zraku, sušenje las na zraku (poleti),
  • zbiranje deževnice za zalivanje,
  • uporaba odpadne vode za splakovanje WC…

V šoli pa smo idejo o varčevanju prenesli na vse učence in delavce šole z ekološkimi varčevalnimi značkami, ki smo jih izdelali pri likovni umetnosti. Ekološke značke smo prilepili  k stikalom za luči, pipam za umivanje rok in na podajalce za papirnate brisačke. V jedilnici pa z njimi opozarjamo na zmanjšanje količine odpadkov hrane, volumna embalaže in red in bonton pri prehranjevanju. V prvi triadi smo ekološke varčevalne značke učencem tudi predstavili in razložili njihov pomen.

Osredotočili smo se na porabo papirnatih brisačk in ugotovili, da učenci porabijo največ papirnatih brisačk pri likovni umetnosti. Našli smo ekološko in ekonomično rešitev; stare, še uporabne bombažne brisače od doma, smo razrezali na manjše.

Z njimi pobrišemo mize, lončke, palete, čopiče, ostale pripomočke, ki jih operemo ali pa po nesreči polito vodo… Kako zelo so uporabne; z lahkoto odstranimo nebodigatreba madež na oblačilu (papirnata brisačka se tu bolj slabo obnese), čista, mokra brisačka pa služi tudi kot odličen hladen obkladek za bolečo glavo, udarjeno koleno…

No, pa še to; naše brisačke niso primerne za brisanje nosu ( ;)). Umazane brisačke operemo v pralnem stroju.

Poraba papirnatih brisač v našem razredu je tako minimalna.

Mentorica Marjetka Vesel